Veterantrening Vikings 2017/2018

Veterantreningen starter opp uke 2! Vi kommer til å ha fokus på individuell utvikling, så ingen er for gode eller for dårlige til å delta! I år tilbyr vi to treninger i uken også. Dere kan velge mellom en eller to treninger i uken. 

2017-01-09
Ready

Vi fra Ready alpint synes at det er viktig at også foreldrene, skientusiaster og tidligere alpinister har et tilbud, hvor dere kan forberede deres skikjøring, skiteknikk og ikke minst komme ut på ski!

Veterantreningen starter opp uke 2! Vi kommer til å ha fokus på individuell utvikling, så ingen er for gode eller for dårlige til å delta! Treningen vil foregå i Kleiva på mandager 19:30-21:30 og i Wyller onsdager 19-21. Frem til hovedbakken i Wyller åpner vil vi trene i Kleiva! Vi vil kjøre Slalåm i Kleiva på mandager og Storslalåm på onsdage. Det blir mye fokus på Storslalåm, da denne grenen har god overføringsverdi for de andre grenene. Det vil være både frikjøring og portkjøring slik at alle får en god progresjon i løpet av sesongen. 

En viktig info er at Ready arrangerer 2 masters renn. Den 14 februar 2017 er det slalåm  i Kleiva og den 28 februar 2017 er det SSL i Wyller. For alle READY VETERANER ER PÅMELDINGEN GRATIS. Vi spanderer start på Masters renn på dere.

 

I fjor var det en fin gruppe på 11 løpere med ulikt nivå – og vi satser på at vi blir enda flere i år! Påmeldingen finner dere her: GroupId=448978&selectedTabId=0

For å melde seg på.

1.trykk på linken: https://www.truegroups.com/Group/GroupDetails?GroupId=448978&selectedTabId=0

2. Become a member

3.Velg Veteran trening

4. Betal for 1 eller 2 ganger i uken

 

 

FØLG OSS PÅ FACEBOOK OGSÅ! https://www.facebook.com/veteranvikings/

 

 

Trener for gruppen vil være Andreas Leiknes med hjelp fra Knut Hauge Jr. og Jesper Riis-Johannesse. Våre trenere er tidligere FIS løpere med god kunnskap. Og Jesper blir løpende/trener som også skal kjøre Masters renn til vinteren.  Ready alpin skal også arrangere to Masters renn til vinteren. Den første er slalåm den 7. februar og storslalåm den 28. februar.

 

Er du fortsatt usikker på om du skal være med? Er du en av de som tror at treningen på treningssenteret gir bedre effekt? Dette mener Lars Engebretsen (professor i idrettsmedisin), Per Haugen (universitetslektor ved NIH) og Erik Reid (doktorgrad i svingteknikk) om alpintrening:

«Jeg tror mange ser på alpinkjøring av mosjonister som «ikke-trening», men kjører du ti turer i alpinbakken, får du noe av den beste treningen du kan få. For å oppnå samme effekt trenger du flere timer i et innendørs treningssenter. Sunnhetseffekten for en gjennomsnittsperson er større i alpinbakken enn på et treningssenter blant annet fordi treningen i alpinbakken kombineres med frisk luft.» Lars Engebretsen

«Jeg hadde heller valgt tre dager i uken på alpinski enn tre dager på treningssenter fordi alpinbakken gir en mer allsidig og funksjonell stimulering av kroppen. For folk flest vil noen timer aktiv skikjøring gi minst like godt treningsutbytte som samme tid på helsestudio når det gjelder å være rustet for livets fysiske utfordringer. Idretten vår går ikke på en enkelt egenskap. I alpint er både styrke, koordinasjon, stabilitet og utholdenhet viktig.» Erik Reid

«Det er enkelt å bli støl av å ta situps eller bli sliten i et legextension-apparat, men treningseffektene av slike kunstige øvelser er snevre i forhold til livet folk lever. Belastningen du opplever i alpinbakken har mye større overføringsverdi til menneskers liv.» Per Haugen.

Vi sees i bakken!

Kalender

November
MTOTFLS
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123